
Pojištění odpovědnosti – vůči zaměstnavateli, z výkonu povolání
Zákon uděluje všem vlastníkům motorových vozidel mít platné pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla. Mezi lidmi je toto pojištění známé spíše pod názvem povinné ručení.
Z povinného ručení jsou kryté škody, které vlastník vozidla způsobí jeho provozem dalším osobám na jejich zdraví a majetku. V případě neplatného nebo neexistujícího povinného ručení je vlastník vyzván k uhrazení sankčního příspěvku.
Proto by měl každý mít uzavřené povinné ručení a chránit tak nejen sebe, nicméně i ostatní účastníky silničního provozu.
Automobilová značka Peugeot se řadí mezi nejstarší a nejvýznamnější výrobce automobilů na světě. S více než dvěma stoletími historie a inovací se Peugeot stal ikonou automobilového průmyslu.
Od svých skromných začátků až po současnou globální přítomnost má tato značka neuvěřitelný příběh plný úspěchů, výzev a revolučních inovací.
Na počátku 19. století (1810) byla založena firma Peugeot, která se zprvu zabývala výrobou ocelových trubek a od 50. let přešla na výrobu jízdních kol. Zakladatelem této firmy byl Jean-Pierre Peugeot. Již v této době se ve znaku této společnosti objevuje lev.
Přišel přelom století a s ním i bum ve výrobě automobilů. Společnost Peugeot se rozhodla zapojit a tak se v této době zařadila mezi první automobilové společnosti.
Prvním “modelem” byla parní tříkolka vyrobená v roce 1889. Jelikož její princip spočíval v parním pohonu, nelze mluvit o skutečném automobilu. Parní pohon však byl velmi objemný a těžký a další model proto již měl nainstalovaný benzínový spalovací motor, který vyráběla společnost Gottlieba Daimlera.
V roce 1891 se Armand Peugeot, syn zakladatele, rozhodl vyrábět automobily poháněné spalovacími motory. Tímto krokem zahájil zlatou éru značky Peugeot. V následujících desetiletích zaznamenala značka úspěchy na závodních okruzích i ve vývoji masově dostupných automobilů.
Peugeot se může pochlubit několika primáty. V roce 1892 jako první začal používat celogumové pneumatiky a motor umístil do přední části. Kromě automobilů Peugeot vyráběl také motocykly.
První světová válka výrobu automobilů na několik let zcela přerušila a v továrnách společnosti se vyráběli pouze armádní produkty, jako byli tanky, armádní vozy, zbraně a nábojnice.
Po skončení války se Peugeot vrátil k výrobě automobilů a to konkrétně dostupných vozů pro širokou veřejnost.
Peugeot 201, představený v roce 1929, byl jedním z prvních vozů s karoserií typu sedan a také prvním automobilem vybaveným nezávislým zavěšením všech kol.
K přerušení výroby dochází opět za druhé světové války, na jejímž konci byla továrna dokonce bombardována a zničena. Během 50. letech byl Peugeot opět na vzestupu a zahájil expanzi do Spojených států amerických.
Od roku 1966 Peugeot intenzivně spolupracoval s francouzskou automobilkou Renaultem a Volvo Cars. V polovině 70. let se součástí společnosti stala automobilka Citron, čímž byl položen základ koncernu Peugeot Société Anonyma (PSA), do kterého byl o pár let později přijat také Chrysler-Simca.
Peugeot se v průběhu let vyznačoval neustálým zájmem o inovace a technologické pokroky.
V 80. letech 20. století například přišel s revolučním modelem 205 GTi, který se stal legendou mezi sportovními automobily. V posledních letech se značka zaměřuje na elektromobilitu a udržitelné technologie, s cílem přispět k snižování emisí a ochraně životního prostředí.
Dnešní Peugeot je více než jen automobilový výrobce. Značka se rozrostla do celosvětového byznysu, zahrnujícího nejen osobní automobily, avšak také užitkové vozy a řešení mobility. Modely jako Peugeot 3008 a 5008 SUV ukazují směr značky směrem k luxusu a modernímu designu.
V posledních letech Peugeot získal několik ocenění za své designové a inovační úspěchy.
Povinné ručení je nedílnou součástí tohoto vozu, proto by se nemělo podceňovat. Dobrým doplňkem k povinnému ručení může být havarijní pojištění nebo různá připojištění.