Kybernetické hrozby aneb Čeho se Češi nejvíce bojí?
Povinné ručení: DIRECT pojišťovna je zpět
DIRECT pojišťovna se poprvé na českém pojišťovacím trhu objevila v roce 2007 s nabídkou povinného ručení a havarijního pojištění. V roce 2012 se stáhla a po 3 letech se opět vrací tentokrát na místo původní pojišťovny Triglav. Nově se prezentuje jako moderní pojišťovna pro lidi.
V České republice existuje několik pojišťoven, například Česká pojišťovna, Generali, Kooperativa, Allianz, UNIQA pojišťovna, Direct pojišťovna aj. Každá pojišťovna má své individuální produkty a nabízí širokou nabídku pojištění.
U každého klienta je nutné se podívat na nabídku pojišťoven a zvolit to pojištění, které se nejvíce hodí za dané situace. U každé pojišťovny se také individuálně volí sazba.
V červnu 2015 vlastník pojišťovny Triglav společnost Vigo Investments oznámil změnu názvu. Jako nový název bylo použito jméno “staronové” pojišťovny DIRECT, které zakoupila od původního vlastníka této značky společnosti RSA.
Do této doby patřila pojišťovna Triglav spíše k menším pojišťovnám a v České republice jí patřilo až sedmnácté místo na trhu. V minulých letech se jí příliš nedařilo a v roce 2014 byla dokonce ve ztrátě více než 13 milionu korun.
Následovaly výrazné změny ve vedení a řízení společnosti, které vyvrcholily změnou názvu na DIRECT pojišťovna. Pod novým názvem pojišťovna funguje dobře a prezentuje se jako nová a moderní pojišťovna, která “chce pojištění dělat jinak a především lépe”.
„Direct se na český trh v roce 2015 vrací ve zcela novém kontextu, než který byl spojován s původní značkou. Jde o vícekanálovou pojišťovnu, jež nespoléhá pouze na on-line prodej, ale využívá i další kanály, jako jsou pojišťovací makléři a vlastní pobočky,“ uvedl ředitel pojišťovny Pavel Řehák, který v minulosti působil také jako šéf České pojišťovny.
Direct pojišťovna – služby
Direct pojišťovna je soukromá česká pojišťovna. Nabízí širokou škálu pojistných produktů, kromě povinného ručení u vozidel a havarijního pojištění i životní pojištění, úrazové pojištění, pojištění majetku a odpovědnosti, cestovní pojištění a další pojišťovací produkty.
Kromě individuálního pojištění lze v Direct pojišťovně také požádat o pojištění pro firemní zaměstnance.
Direct pojišťovna také nabízí řadu zákaznických služeb. Mezi ně patří bezplatná non-stop telefonní linka pro zákaznické dotazy, webová stránka s kompletními informacemi o produktech a placení pojistného a informace o pojišťování.
Ambice pojišťovny jsou veliké a DIRECT usiluje o získání postu mezi největšími českými pojišťovnami.
Co je to povinné ručení?
Povinné ručení, nazýváno také pojištění odpovědnosti z provozu vozidla po pozemních komunikacích, je pojištění, které musí mít ze zákona uzavřeno každý majitel vozidla. Povinné ručení hradí všechny škody, které majitel vozidla způsobí provozem vlastního vozidla na zdraví i majetku třetích osob.
Povinné ručení musí mít všechna registrovaná vozidla v České republice. Toto pojištění je uzákoněno jako povinné pojištění v České republice.
Limity pojistného plnění u povinného ručení
Když si klient sjednává pojištění, vybírá limity sloužící ke stanovení nejvyšší hranice pojistného plnění. Jedná se vždy o nejvyšší možnou částku, kterou pojišťovna vyplatí poškozeným osobám. Obvykle je stanovena částka 35 mil. Kč/35 mil. Kč, tzn. 35 mil. Kč na zdraví a 35 mil. Kč na majetek. Zákonem je tato částka určena jako minimální.
U hromadných dopravních nehod jsou částky stanovovány vyšší – 75 mil. Kč/ 75 mil. Kč nebo 100 mil. Kč/ 100 mil. Kč.
Další pojištění k povinnému ručení
Mimo dané limity existují i různé balíčky. Základní balíčky obsahují i asistenční služby, které nemusí být nijak rozsáhlé. Jejich podoba se upřesňuje při sjednávání smlouvy. O asistenčních službách se klient dozví v pojistných podmínkách dané pojišťovny.
Obvykle jde o:
- opravu na místě do finančního nebo časového limitu
- odtah vozu do nejbližšího servisu
- výměnu pneumatiky
- nadstandardní služby (zapůjčení náhradního vozu, dražší opravy, repatriace vozu, aj.)
Mimo asistenčních služeb si klient může přidat do balíčku i doplňkové připojištění, například pojištění předního skla, připojištění střetu se zvěří, úrazové pojištění řidiče a posádky nebo připojištění zavazadel.
Klient si může sjednat dokonce i mini havarijní pojištění navíc k povinnému ručení. Tady je vhodné zamyslet se nad tím, kde a jak je vozidlo provozováno a která rizika mohou nastat na cestách.
Povinné ručení u Direct pojišťovny
Změna podnikatelské taktiky, která se snaží přistupovat k zákazníkům individuálně, je patrná zejména u povinného ručení. Zákazníci si mohou pojištění vybrat ze 4 různých variant, které si mohou následně upravit podle svých požadavků.
Základní minimum obsahuje varianta Mám to nejnutnější. Pro rodiče, kteří chtějí svou rodinu a především dětí dobře zabezpečit, je určená varianta Vozím rodinu. Ti, kteří bez svého automobilu neudělají ani krok, využijí variantu Vždycky dojedu.
Bezkonkurenčně nejlepší variantou nabízející maximální pojistnou ochranu je varianta Mám tam všechno, která navíc nabízí nejvyšší limit pojistného plnění na současném trhu a to 250 milionů korun.
Základní nabídka, které standardně kryje škody způsobené jiné osobě na zdraví či majetku, může navíc obsahovat:
Asistenční služby.
V rámci asistence nabízí DIRECT asistenci při nehodě, asistenci při poruše vozidla, poskytnutí náhradního vozidla až na 10 dní, řešení drobných nepříjemností (vybitá baterie, čerpání špatného paliva, defekt pneumatiky, atd.) a asistenci na cestách v zahraničí (náhradní vozidlo, úschova vozidla, doprava posádky do cíle, atd.).
Doplňková připojištění.
Pojistnou ochranu si mohou zákazníci rozšířit také o další typy připojištění. DIRECT nabízí pojištění skel, pojištění zavazadel, úrazové pojištění všech členů posádky, pojištění smrti rodičů při nehodě s pojistnou částkou 5 milionů korun a garanci ceny vozidla na 3 roky.
Připojištění havarijních rizik.
Pojišťovna DIRECT sice nabízí samostatné havarijní pojištění, ale havarijní rizika si zákazníci mohou nově připojistit také v rámci povinného ručení. Konkrétně se jedná o pojištění nehody vozidla, pojištění odcizení a vandalismu, pojištění živelných událostí a pojištění poškození zvěří.
Jak se daří Direct pojišťovně na trhu
Ze rok 2021 vykázala tato pojišťovna čistý zisk ve výši 101,6 mil. Kč, což je o přibližně 10 mil. Kč více, než v předchozím roce (90,273 mil. Kč). V roce 2021 měla pojišťovna přes 400 tisíc klientů. Vlastní kapitál oproti roku 2020 pojišťovna navýšila o 77,1 mil. Kč, z 464,4 mil. Kč na 541,5 mil. Kč.
Pojišťovna se také dostala z nerozdělené ztráty, která na začátku roku 2020 byla –151,5 mil. Kč a v prosinci v roce 2021 přešla do zisku 40,4 mil. Kč.