Direct pojišťovna

Direct pojišťovna

Direct pojišťovna je česká pojišťovna nabízející neživotní pojištění. Zaměřuje se především na online prodej a snaží se nabídnout svým klientům co nejvíce flexibility a pohodlí. Staví na heslech jednoduchost, rychlost, spolehlivost a přátelskost.

Direct byla jednou z prvních pojišťoven v Česku, která se zaměřila na online prodej pojištění. Většinu pojistek lze u Direct pojišťovny sjednat pohodlně odkudkoliv přes internet nebo mobilní aplikaci. Smlouvy jsou psány srozumitelně a bez složitých právních termínů.

Direct pojištění

Nabídka Direct pojištění je pestrá. Nabízí neživotní pojištění pro soukromé osoby, živnostníky i firmy. V nabídce Direct pojištění lze najít:

  • autopojištění
  • cestovní pojištění
  • pojištění majetku
  • pojištění odpovědnosti (tzv. pojistka na blbost)
  • pojištění mazlíčků
  • pojištění flotil
  • pojištění firem a institucí
  • pojištění podnikání

Mezi speciální druhy pojištění patří například pojištění bytových domů, pojištění měst a obcí, pojištění staveniště, pojištění zdravotnických zařízení či jiné speciální druhy pojištění.

Direct auto, asistence

V rámci pojištění Direct auto si lze sjednat povinné ručení a/nebo havarijní pojištění. Povinné ručení se vztahuje na škody způsobené jiným účastníkům silničního provozu a musí ho ze zákona mít každé vozidlo. Naproti tomu havarijní pojištění se vztahuje na škody vzniklé na vlastním vozidle a je dobrovolné.

Kdo si sjedná pojištění Direct auto online, dostane 15 % slevu. Součástí pojištění Direct auto je i Direct asistence. Základní Direct asistence při nehodě v ČR i Evropě je vždy zdarma. Když pojištěné vozidlo zůstane nepojízdné, Direct asistence zařídí a zaplatí příjezd a práci mechanika, odtah nebo náhradní auto. Pomoc je tu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Lze si vybrat ze 4 variant Direct asistencí (S, M, L, XL). Čím větší varianta, tím větší pomoc. Asistenci S má pojištěný vždy zdarma, resp. sjednanou v rámci svého pojištění. 

Direct asistence SDirect asistence MDirect asistence LDirect asistence XL
Limit pro příjezd a práci mechanika, odtah a vyproštění – ČROdtah
do nejbližšího servisu – max. 3 000 Kč
Odtah dle výběru klienta do limitu 5 000 Kč, když vozidlo nebude možné opravit na místěPříjezd a práce mechanika, odtah dle výběru a vyproštění – max. 10 000 KčPříjezd a práce mechanika, odtah a vyproštění
ČR neomezeně a kamkoliv, když vozidlo nebude možné opravit na místě
Limit pro příjezd a práci mechanika, odtah a vyproštění – zahraničíOdtah do nejbližšího servisu – max. 6 000 KčOdtah do nejbližšího servisu, oprava jen v zahraničí (max. 15 000 Kč)Odtah do nejbližšího autorizovaného servisu, oprava jen v zahraničí (max. 30 000 Kč)Příjezd a práce mechanika neomezeně, odtah kamkoliv, když vozidlo nebude možné opravit na místě, prava jen v zahraničí (max. 50 000 Kč)
Náhradní doprava/ubytováníJen v zahraničí (max. 6 000 Kč)ČR – jen náhradní ubytování (max. 5 000 Kč)
zahraničí – náhradní doprava nebo ubytování (max. 15 000 Kč) nebo auto (max. 3 dny)
ČR – náhradní doprava nebo ubytování (max. 10 000 Kč) nebo auto (max. 3 dny)
zahraničí – náhradní doprava nebo ubytování (max. 30 000 Kč) nebo auto (max. 5 dnů)
ČR i zahraničí – náhradní doprava (neomezeně) nebo ubytování (max. 5 nocí) nebo auto (max. 10 dnů)
Limit pro repatriaci vozidla ze zahraničí6 000 Kč15 000 Kč (započítává se i mýtné)30 000 Kč (cca 550 km, záleží např. na mýtném)neomezeně
Úschova vozidlaNEJen zahraničí (max. 15 000 Kč)ČR (max. 10 000 Kč)
zahraničí (max. 30 000 Kč)
ČR i zahraničí (max. 50 000 Kč)

Direct povinné ručení

Povinné ručení Direct řadu výhod. Jednou z nich je volba výše limitu pojištění. Limit Direct povinného ručení začíná na 50 milionech korunách. Nejvyšší poskytovaný limit povinného ručení je 250 milionů korun, což se vyplatí zejména těm, kteří často cestují. Škody vzniklé z dopravních nehod totiž mohou jít do desítek milionů. 

Direct povinné ručení je možné sjednat online, a to navíc se slevou 15 %. Při sjednání pojištění online přijde klientovi Zelená karta emailem. Klient ji najde také v aplikaci Direct nebo své Klientské zóně.

Direct povinné ručení obsahuje automaticky i Direct asistenci v základní variantě S. Všechny nabízené varianty Direct asistencí obsahují pomoc při drobných závadách a platí v ČR i po celé Evropě.

Klient si ke svému Direct povinnému ručení může přidat další položky, například doplňkové pojištění zavazadel, pojištění čelního skla vozidla, či jiných skel vozidla a po uplynutí několika měsíců bez nehod může získat i bonus na pojistné.

Pro klienty, kteří byli účastníky vážné dopravní nehody, nabízí Direct povinné ručení zdarma 3 terapie s certifikovanými odborníky.

Direct povinné ručení obsahuje i základní asistenci v ČR a Evropě zdarma.

Havarijní pojištění Direct pojišťovny

Havarijní pojištění pojišťovny Direct lze uzavřít na všechna silniční motorová vozidla, přívěsy, traktory či návěsy. Vozidla, která mají být pojištěna, musí být registrována v České republice a být způsobilá pro provoz na pozemních komunikacích. Laicky řečeno musí mít tedy platnou STK. Toto havarijní pojištění je nabízeno v různých variantách.

V rámci havarijního pojištění Direct mají klienti k dispozici náhradní auto zdarma, a to dokonce i při běžném servisu auta. Havarijní pojištění kryje následující rizika:

  • dopravní nehoda
  • přírodní živly (kroupy, vichřice, sníh atd.)
  • odcizení a vandalismus
  • střet se zvěří

Auta do 5 let mají u Direct pojišťovny speciální výhody. Bude-li takové auto zničeno nebo ukradeno, dostane klient částku, která odpovídá hodnotě auta v době, kdy ho pořizoval, nebo pojišťoval. tedy něco jako pojištění GAP.

Kdo si sjedná havarijní pojištění od Direct pojišťovny online, dostanou slevu 25 %. Při online sjednání je třeba do aplikace Direct nahrát fotky vozidla. Havarijní pojištění pak chrání auto na plno, až když pojišťovna schválí nahrané fotky.

Ke každému sjednanému havarijnímu pojištění dostane klient základní asistenci v ČR i zahraničí zdarma. Navíc lze havarijní pojištění sjednat jen dočasně na několik dní. To se hodí např. na dovolenou.

Direct cestovní pojištění

Cestovní pojištění Direct lze sjednat online i v aplikaci do 2 minut. V ceně Direct cestovního pojištění je:

  • léčebné výlohy (lékařské ošetření, léky, pobyt v nemocnici, přeprava do lékařského zařízení nebo domů po ukončení léčby i převoz helikoptérou)
  • zubní ošetření a fyzioterapie (vytržení zubu, jednoduché výplně, rentgen a ošetření proti bolesti, fyzioterapie, rehabilitace a chiropraktické výkony podle nutnosti)
  • cestovní asistence (zprostředkování finanční hotovosti, pomoc při ztrátě dokladů, komunikace v cizím jazyce aj.)

Limit léčebných výloh si volí klient sám podle toho, kam a na jak dlouho cestuje, a také podle toho, jakým činnostem se při svých cestách hodlá věnovat. Limit lze sjednat na 3 mil. Kč, 6 mil. Kč nebo jako neomezený.

V rámci cestovního pojištění Direct lze sjednat o mnohá připojištění, jako je úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti, pojištění zavazadel, právní asistence, pojištění zkažené dovolené nebo lékař online.

Zajímavou výhodou Direct cestovního pojištění je také kompenzace za zpožděný let. Pokud se vinou dopravce zpozdí let o 2 a více hodin, vyplatí pojišťovna pojištěnému 500 Kč, nebo mu proplatí vstup do letištního salonku

Direct hlášení škody

Direct hlášení škody je navrženo tak, aby bylo co nejvíce jednoduché a rychlé. Většinu škod lze nahlásit přímo online přes jejich webové stránky.

Na webových stránkách Direct pojišťovny člověk vyber typ pojištění, ze kterého chce škodu nahlásit. Následně vyplní online formulář, kde poskytne všechny požadované informace. K hlášení škody je dobré přiložit co nejvíce fotografií, které dokumentují rozsah poškození.

Před samotným hlášením je potřeba znát všechny důležité údaje, jako je číslo pojistné smlouvy, popis škody, místo a čas vzniku škody, případně kontaktní údaje svědků. Například u pojištění Direct auto je nutné mít SPZ pojištěného a poškozeného vozidlazáznam o dopravní nehodě nebo informace, kdy, kde a jak se nehoda stala a jméno, příjmení účastníků nehody.

Direct hlášení škody zabere jen pár minut. Pokud bude pojišťovně něco chybět, klientovi se sama ozve. Pokud nepůjde o složitější případ, může klient už do 3 pracovních dnů od dodání všech dokumentů očekávat vyhodnocení celé škody.

V některých případech může klient průběh likvidace škody sledovat online ve svém klientském účtu. Na stránkách Direct pojišťovny je uveden podrobný návod, jak na Direct hlášení škody, a také často kladené otázky.

Hlášení škody u Directu je velmi jednoduché. Lze to provést přes online formulář na webu nebo v aplikaci.

Direct ukončení smlouvy

Kdo se rozhodne pro Direct ukončení smlouvy, může to učinit těmito způsoby:

  • mobilní aplikace
  • online formulář na webu
  • klientská zóna
  • u zprostředkovatele, u kterého byla smlouva sjednána

Pro online ukončení smlouvy Direct je potřeba znát číslo smlouvy a lze to provést jednoduše ve třech krocích. Na rozdíl od mnoha jiných pojišťoven, Direct umožňuje ukončení smlouvy kdykoli, bez nutnosti čekat na konec pojistného období.

Za předčasné ukončení smlouvy Direct neúčtuje žádné sankce. Po podání žádosti o ukončení smlouvy obdrží klient od Direct pojišťovny potvrzení o přijetí a o datu ukončení smlouvy.

Direct pojišťovna kontakt

Základní údaje a Direct pojišťovna kontakt je tento:

Direct pojišťovna, a.s.
Nové sady 996/25
602 00 Brno

IČO: 25073958
Zápis v obchodním rejstříku vedeném
Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3365

  • telefon: 221 221 221 (po-pá 8-18 h)
  • asistenční služba 24/7: 291 291 291
  • hlášení škody: 270 270 777
  • email: info@direct.cz
  • web: www.direct.cz
  • datová schránka: 9tngrgm

Vše lze také jednoduše a pohodlně řešit v aplikaci Direct pojišťovny. Klient tu najde asistenční kartičku i přehled asistencí, které může využít. Hned ví, na co má nárok. Přímo z aplikace pak zavolá asistenční službu nebo ji objedná snadno online.

Direct pojišťovna pobočky

Direct pojišťovna byla první pojišťovnou, která své produkty nabízela výhradně online – přes telefon, aplikaci nebo webové stránky. Ze začátku tedy neprovozovala žádné „kamenné“ pobočky. Kdo hledal Direct pojišťovna pobočky, hledal marně.

Postupně pak Direct pojišťovna zřídila 7 kamenných poboček, ovšem za nedlouho zjistila, že klienti nemají potřebu kontaktovat pojišťovnu napřímo a chtějí vše vyřešit sami, online a v čase, který jim vyhovuje. Proto v polovině roku 2022 vyšlo oznámení, že Direct pojišťovna končí s kamennými pobočkami a všech 7 stávajících poboček Direct pojišťovny zruší.

Žádné Direct pojišťovna pobočky v Brně, Českých Budějovicích, Liberci, Ostravě, Pardubicích, Plzni ani Praze již nelze najít. Jde tak čistě o online pojišťovnu, která své produkty a služby prodává napřímo, nebo přes zprostředkovatele.

I když Direct pojišťovna pobočky nemá, nabízí svým klientům širokou škálu online služeb, které usnadňují správu pojištění.

Direct pojišťovna recenze

Recenze Direct pojišťovny jsou velmi rozmanité a závisí na konkrétní zkušenosti každého klienta. Někteří klienti jsou s pojišťovnou velmi spokojeni a oceňují především rychlé vyřízení škod, jednoduché sjednání pojistky online a transparentní podmínky. Jiní klienti mají s pojišťovnou spíše negativní zkušenosti, například s komunikací nebo vyřizováním reklamací.

Co nejčastěji Direct pojišťovna recenze chválí:

  • Rychlé vyřízení škod: Mnoho klientů oceňuje, že Direct pojišťovna vyřizuje pojistné události rychle.
  • Jednoduché sjednání online: Možnost sjednat pojištění online je pro mnoho lidí velkým plus.
  • Transparentní podmínky: Smlouvy jsou psány srozumitelně a bez složitých právních termínů.
  • Dobrá dostupnost: Pojišťovna má širokou síť poboček a nabízí možnost komunikace online i telefonicky.

Co Direct pojišťovna recenze kritizují:

  • Komunikace: Někteří klienti mají výhrady k komunikaci s pojišťovnou, zejména při řešení složitějších případů.
  • Vyřizování reklamací: Někdy může být vyřizování reklamací pomalejší, než by si klienti přáli.

Konkrétní recenze Direct pojišťovny uvádějí: „S pojišťovnou jsem byl velice spokojený. Řešil jsem opravu vozidla po pádu střechy a vše mi bylo vyplaceno bez nějakých zádrhelů nebo prokazování nesmyslů„. Další klient zmiňuje: „Nejvíc oceňuji jednoduchost. Je jednoduché a rychle uzavřít smlouvu, nahlásit škodu, vyřídit si asistenční službu i případně smlouvu ukončit nebo změnit. Mám u Directu pojištěno víc nemovitostí a zatím probíhalo vše vždy jednoduše a rychle„.

Negativní recenze Directu zmiňuje, že „Pojišťovna, která odmítá vyplácet pojistné plnění, přes to, že jste řádně pojištěni“.

Historie pojišťovny Direct

Direct pojišťovna není na českém trhu žádným nováčkem, přestože její současná podoba je relativně mladá. Značka Direct poprvé vstoupila na český trh v roce 2007, avšak s jiným vlastníkem a poněkud odlišnou koncepcí.

Direct pojišťovna začínala svou pojišťovací činnost někdy v osmdesátých letech 20. století na území Chorvatska, a to jako Triglav Osiguranje, d.d.. Počátkem roku 2000 začala rozšiřovat svou činnost a pobočky do zahraničních států. V tomto roce budovala trhy po nejrůznějších státech Evropy a založila také dceřinou společnost Triglav pojišťovna, a. s. na území České republiky.

V tomto průlomovém roce koupila podíly v pojišťovnách Triglav BH Osiguranje, d. d. (Bosna a Hercegovina ), Lovčen Osiguranje, a. d., (Černá Hora). Tímto spojením vznikl finanční konglomerát zvaný „Skupina TRIGLAV“, tato skupina se zabývala nejen pojišťovnictvím, nýbrž i investováním a bankovnictvím.

V roce 2014 skupina VIGO Investments koupila značku Direct a začínala s vizí vytvořit moderní a zákazníkovi přátelskou pojišťovnu. V roce 2015 došlo ke sloučení se stávající pojišťovnou Triglav a vznikla nová Direct pojišťovna, jak je známa dnes.

Skupina VIGO, kterou založil v roce 2013 Pavel Řehák, je dnes majoritní a český vlastník Direct pojišťovny. Direct pojišťovna má v současnosti více než 500 tisíci klientů, kterým poskytuje své nabídky a služby. Všechny týmy Directu jsou úzce napojené na Direct nadaci, která se věnuje i pomoci znevýhodněným dětem a jejich rozvoji.