
Povinné ručení pro autoškolu – cena povinného ručení
Správně psáno Babetta je moped, který byl vyráběn v Československu v 70. až 80. letech. V okolních zemích bývala známá spíše pod názvem Jawa. Jak je to v tomto případě s povinným ručením?
Největší období popularity Babeta prožívala v 70. letech minulého století. Historické kousky lze na silnicích spatřit i dnes. Pokud patříte i vy mezi hrdé majitelé těchto historických mopedů, měli byste znát základní informace, bez kterých byste s Babetou neměli vyrazit do provozu. K jejím provozu budete potřebovat doklad o technické způsobilosti a sjednáné zákonné pojištění.
Každé vozidlo (osobní, nákladní, traktor, autobus, motocykl, moped a další), které se pohybuje na veřejných pozemních komunikacích na území ČR, musí mít schválenou technickou způsobilost.
V případě Babety se jedná o provozní doklad, za který je považován původní výpis technického osvědčení, nebo aktuální osvědčení o registraci. Starším mopedům tedy stačí kartička vydaná výrobcem stroje. Chybějící kartičku lze vyžádat na příslušném úřadu za menší správní poplatek (cca 100 korun).
Druhým dokladem, bez kterého byste na Babetě neměli v žádném případě brázdit české silnice, je zelená karta neboli doklad o platném povinném ručení (tj. pojištění odpovědnosti za škody způsobené motorovým vozidlem).
V případě Babety se cena povinného ručení pohybuje ve výši pouhých pár set korun a rozhodně se nevyplatí šetřit. Případná pokuta nebo uhrazení zaviněné škody vás s největší pravděpodobností přijde několikanásobně dráže.