Havarijní pojištění pro Mini

Péče o vozidlo není snadná, ani levná záležitost. A to platí zejména pro opravy. Stačí menší škoda a oprava se může velmi prodražit. Proto je dobré mít sjednané havarijní pojištění.

Mini Cooper je ikonický malý vůz, který je na trhu již od 60. let minulého století. Je to jeden z nejznámějších vozů na silnicích a má kultovní skupinu oddaných fanoušků.

Ačkoliv se jedná o malé auto, je dobré pro něj mít sjednané havarijní pojištění. Kde ho najít?

Havarijní pojištění, nebo povinné ručení?

Co se týká aut, je dobré být připraven na každou situaci. S tím pomůže havarijní pojištění a povinné ručení. Povinné ručení, jak už sám název napovídá, je povinné ze zákona. Žádný motorista se mu tedy nevyhne.

A pokud by to chtěl zkusit, hrozí mu pokuta až do výše 40 tisíc korun. Navíc povinné ručení kryje škody vzniklé na majetku a zdraví třetích osob. Kdo by povinné ručení sjednané neměl a způsobil by dopravní nehodu, musel by veškerou škodu zaplatit z vlastní kapsy.

Naproti tomu je havarijní pojištění dobrovolné, ovšem i tak se vyplatí ho mít sjednané. Havarijní pojištění totiž kryje škody na vlastním vozidle, ke kterým může dojít v důsledku havárií, živelných událostí či vandalismu. Havarijní pojištění se také týká odcizení vozidla.

Zejména pokud má někdo dražší auto, měl by uvažovat o povinném ručení i havarijním pojištění. Jen tak bude mít svůj majetek a odpovědnost plně krytou.

Co kryje havarijní pojištění pro Mini?

Ať už se jedná o havarijní pojištění pro Mini, nebo havarijní pojištění pro Škoda, pojišťovny vždy nabízejí pojištění 4 základních pojistných rizik. Jedná se o:

  • havárii
  • odcizení
  • zničení či poškození živlem
  • vandalismus

Havarijní pojištění pro Mini lze sjednat ve variantě All-Risk, kdy jsou pojištěna všechna rizika, nebo je lze libovolně kombinovat.

Kromě toho lze sjednat připojištění např. čelního skla, mimořádné výbavy nebo zavazadel. Cena havarijního pojištění bude vždy záviset na rozsahu sjednaného pojištění.

Cena havarijního pojištění

Cenu havarijního pojištění ovlivňují následující faktory:

  • typ a značka vozidla
  • cena a stáří vozidla
  • zvolené riziko pojištění
  • zvolená spoluúčast
  • bydliště majitele vozidla (region)
  • frekvence platby
  • bezeškodní průběh předchozího pojištění

Kdo si sjedná nižší spoluúčast, bude platit vyšší pojistné a naopak. V případě poškození vozidla však bude z vlastní kapsy platit nižší částku na opravu. A samozřejmě to platí opět i naopak.

Stejně tak platí, že čím je vozidlo starší, tím levnější je havarijní pojištění.

Mini

V 60. letech začíná světová ekonomická krize. Ceny ropy vzrostly a provoz automobilu zdaleka nebyl laciný. Logicky tak následovala poptávka po menším nenáročném vozidle vhodném pro městský provoz.

Za tímto účelem došlo k výrobě malého autíčka, které zpočátku vzbudilo více rozpaků než nadšení. Byl jím Austin Rover Mini, který na trh uvedl značky Austin a Morris.

Za designem tohoto automobilu byl Řek Alec Issigonis. Říká se, že si prý zavolal čtyři robustní pivaře z místní továrny a posadil je na podlahu. Poté načrtl jejich obvod a na základě těchto rozměrů nechal vyrobil Mini.

Takto malé auto muselo mít zcela odlišnou konstrukci, a proto byl náhon předních kol, motor a převodovka umístěny neobvykle v přední části. Díky tomu však mohlo vzniknout malé auto s dostatečným vnitřním prostorem.

Počáteční zájem byl velmi vlažný, avšak netrvalo dlouho a Mini se stalo neskutečně populárním automobilem v 60. až 80. letech. A to nejen jako městský vůz, ale také v automobilových závodech.

V Mini jezdili například James Hunt či Niki Lauda. Vzhledem ke své velikosti bylo Mini oblíbené zejména mezi ženami. Je celkem logické, že většina automobilů této značky vlastnily právě ony.

Výroba Mini byla ukončená v roce 2000 a dnes se již jedná o automobilovou lahůdku pro fandy této značky nebo sběratele. Celkem bylo vyrobeno na 5 387 862 kusů. V roce 2001 značku Mini převzal automobilový výrobce BMW, který začal vyrábět novou generaci Mini.

Závodní Mini Cooper S

Jak již bylo řečeno, Mini bylo také velmi úspěšným závodním automobilem. Tvůrcem sportovní verze byl John Cooper. Byl velmi přesvědčivý a vedení k výrobě nakonec svolilo. Mini Cooper S zvítězil ve stovkách závodech a mezi nejznámější řidiče patřili například Makinen, Aaltonen či Hopkirk.

Modely vozidel Mini

Nyní je Mini k dispozici v různých provedeních, včetně klasického dvoumístného modelu, nového čtyřmístného modelu Clubman a sportovního modelu Cooper S.

Všechny modely se vyznačují osobitým stylem s krátkými převisy, velkou mřížkou chladiče a kulatým tvarem světlometů.

  • Mini Clubman
  • Mini Cooper
  • Mini Coupé
  • Mini Countryman
  • Mini John Cooper Works
  • Mini New Mini
  • Mini One
  • Mini Roadster

Mini Cooper je známý svými působivými výkony. Model Cooper S pohání přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru, který dosahuje výkonu až 189 koní. Vůz má také sportovně nastavené odpružení, které zajišťuje vynikající ovladatelnost a schopnosti v zatáčkách.