
Pojištění se proti dopravním pokutám
Stejně jako osobní automobily, i nákladní automobily musí mít uzavřené povinné ručení. Povinné ručení pro nákladní vozy se však vyznačuje určitými specifiky. V první řadě jsou pro veřejné komunikace i životní prostředí daleko větší zátěží. Za druhé škody způsobené nákladními vozidly bývají obvykle závažnější.
Pro běžné řidiče zákon stanovuje základní pojistný limit ve výši 35 milionů korun pro škody na zdraví a životě a stejnou částku pro majetkové škody. To je pro řidiče nákladních vozidel příliš nízké, a proto by měli vždy volit limity vyšší.
Povinné ručení pro nákladní vozy přitom rozlišujeme dle váhy na povinné ručení pro:
Podobná situace platí i pro další pracovní vozidla, mezi která patří například traktory, autobusy, sanity, obytné automobily, tahače, přípojná vozidla a další.
Řidiči nákladních vozidel jsou viníky nižšího počtu dopravních nehod než řidiči osobních vozidel. Průměrné škody jimi způsobené však dosahují výrazně vyšších částek. Proto je nutné zvolit takové povinné ručení, které poškozeným zaručí, že dostanou stanovené odškodné, a vinný řidič nebude ze své kapsy platit ani korunu navíc.
Nákladní vozidla zpravidla slouží k přepravování nákladu. Firmy, které vozidla vlastní, by si kromě povinného ručení měli uzavřít také pojištění odpovědnosti za škodu silničního dopravce, které se vztahuje na škody vzniklé: