Povinné ručení pro skútr

Stále více oblíbenějším dopravním prostředkem na území ČR je skútr. Zejména ve městech je skútr považován za mrštný a rychlý dopravní prostředek, který se snadno protáhne, na rozdíl od širokého osobního vozidla, téměř všude. Kolik stojí povinné ručení pro skútr?

V místech, kde se tvoří časté dopravní kolony, je skútr prostě nenahraditelný. Proto není divu, že především v Praze můžeme vidět velké množství skútrů.

Povinné ručení je povinné i pro majitele skútrů

Kromě této výhody však má majitel skútru stejné povinnosti jako majitel osobního vozidla. Skútr musí být evidován v registru vozidel a musí mít tedy technický průkaz a udělené registrační značky (RZ nebo SPZ). Součástí povinné výbavy musí být také lékárnička. Řidič skútru je povinen mít bezpečnostní helmu.

Skútr patří mezi jednostopá vozidla a i ta musí mít sjednané zákonné pojištění neboli pojištění odpovědnosti za škody způsobené motorovým vozidlem (tj. povinné ručení).

Bez platného povinného ručení nesmí skútr vyjet na veřejnou pozemní komunikaci, a ani na ní nesmí být parkován. Je-li mimo provoz, musí být umístěný na soukromém pozemku (zahrada, garáž, stodola, apod.). To samé platí i například pro babetu.

Povinné ručení jen za pár set korun ročně

Skútry jsou řazeny mezi ekologicky úsporná vozidla, a tomu odpovídá i cena povinného ručení. Řidiči skútrů, a to i těch velkých cestovních s objemem do 650 ccm, rovněž nepatří mezi obávané postrachy silnic, což pojišťovny berou na vědomí.

Třetím důvodem hovořícím pro nižší pojistné je sezonní provoz. Proto se výše pojistného u skútru pohybuje kolem pár set korun ročně. Navíc i v případě skútrů se dá ušetřit. Stačí si porovnat více nabídek od různých pojišťoven a vybrat si nejlevnější nabídku.